Sunday, July 3, 2022

#35


3 July 2022 at 5:35 PM


I’m gonna talk about this later. 




Okay I’ve so many points in my head and ice talked to Ha about it, idk if I could remember them all now xD


Anyway. Point dia last sekali tu macam invalid. 

Lain kali tanya seller dulu sebelum rating. 

Even you already tell me everything about it, it won’t change my decision. I still don’t like the candies. 

I would change what I write though, like, additional of “seller told this and this but still I don’t like it, it’s my personal taste. So the rating is only 1 star. And the fact that you as a seller a businessman responding like this, Seller service is also 1 star.”

Pastu takde mitigation proses ke? Kenapa seller tak bagitahu awal-awal cara nak bagi candy tu tak liat. Dah tahu orang pernah cakap liat kan? Takde tulis kat description sale item? Adakah cara tu boleh ubah candy tu jadi sedap?

Kalau ada pun, kenapa saya nak susah susah nak go through proses of bagi candy tu tak liat, sedangkan kat luar sana ada candy yang SEDIA ADA lagi sedap dari yang ni.


“Kami tak nak customer terima barang dalam keadaan cair sebab tu dia liat.” 

Dah satu minggu lebih dapat candy ni, kenapa masih liat? Rasa masih sama, takde rasa sangat? Keadaan candy tu masih tebal. 


“Produk dari Turkey”

Jadinya maksudnya produk tu tak sesuai la dengan taste saya. Dah produk dari Turkey. Awak bagitahu saya pun, sama jugak saya bagi rating 1 star sebab memang says tak suka candy tu. 

Dah la BM nak type berterabur. Nampak sangat ikut kan emosi tu.  Memang nak elak max characters tapi???? Boleh reply panjang la sebenarnya. 

Sebab liat adalah kerana–

Liat sebab produk–

Pastu signs short form. Pastu takde koma, pastu tanda noktah pun jarak. Tulis dengan emosi eh. 


Dah la pergi wasep pastu cakap nak refund 50%. Bukan sahaja refund 50% je, dia minta lagi tukar rating jadi tinggi. 

Satu, refund 50% je. Orang lagi-lagi bab makanan ni refund 100%. Dah saya tak boleh makan candy tu, tak sedap bagi saya. Macam tak ikhlas nak jual barang. *dah lupa point apa yang strong kat sini tapi ni la dia setakat ni. 

Dua, minta tukar rating. Tak nak????? Awak suruh saya tipu orang yang candy ni best?????? Bagi saya tak best, kenapa nak bagitahu kat orang yang candy ni best? Tak boleh terima kritikan ke. Manja sangat. Saya pun bagitahu terima kasih seller sebab free gift, 5 stars untuk sellers service tapi bila dia cakap camni, terus 1 star. Rating overall yang orang nampak adalah tentang item yang dijual. Jadi relevan lah saya bagi 1 star sebab memang candy tu tak best bagi saya. 


Dah lama tak rasa tak puas hati dengan seller. Last sekali rasanya pasal penjual-penjual baju kat IG.  Ni kat shopee pulak. 


Saya dah letak rasa empathy dah dekat seller ni, fikir in his perspective. Dan kalau saya di tempat dia, memang saya tak akan cakap macam tu. 


I put effort in writing my rating and I feel that people deserve to know about it. Bukan nak menjatuhkan tapi nak awak improve lagi lagi dalam seller service. 


Cakap la something like, “Terima kasih untuk rating anda, sangat bermakna untuk kami improve kekurangan kami. Maaf kerana ia tidak mencapai taste cik. Produk adalah dari Turkey, etc etc. Terima kasih.” 


And so many other pep talks actually that we’ve discussed together. 


Update Friday, 8 July 2022, 2:07PM


LOL ya Allah kak tolong kak tolong lah jangan bagi ruang untuk saya komen lagi pasal akak….. 



Saya tahu saya ada kekurangan juga tapi tu lah Komen akak ni lucu lah. 


Bila orang guna duit dia, walaupun RM1, kena lah jadi fussy. Dah la description tulis guaranteed sedap, HIGH QUALITY. Walaupun RM4.95 je untuk mini pack. Masalahnya apa yang saya dapat tiga-tiga pack semua tak sedap tak “rich in flavour taste” langsung. 


Lepas tu kata kita rude. Saya bagi Komen saya, takde mencaci, siap terima kasih bagi gift. 


TAPI KAN TERIMA KASIH BAGI EFFORT DAN MASA RATING SAYA ♥️ SEMOGA AWAK BERJAYA DUNIA AKHIRAT AMIN. 







No comments:

Post a Comment

Yes?

FREAKS