Friday, May 7, 2010

4 days in Terengganu

KEJORA Zon Timur
Regardless of missing too many lessons and my bad results in Standardized I, there was no turning back. There were three things that made me determined to go:
  • to visit Kuala Terengganu,
  • to know how it actually feels to represent a school,
  • and plainly just because I was the chosen one so I thought, if not me, who else?
Unfortunately...
I got back to Kuantan without contributing even one medal. PATHETIC -_- Honestly, I didn't expect to win anything. No proper training and the teachers could care less. It lead us to abandoned so-called athletes.

But what made it all worthwhile was when I did a 4x400m dash.

Best gila dapat potong dua orang masa dah 120m terakhir. Aku ingatkan diorang bertahan, atau nak lagi pecut. Rupanya dah pancit! HAHAH. Dengan senang nya aku membuka langkah and potong diorang. Diorang dah memang tak larat nak potong balik - terpaksa pasrah memberiku jalan. Bwahaha. Tapi aku hanya mampu memberi tempat ke-4. Sebab orang yang ketiga tu dah jauh sangat. Takkan la aku ni yang lari tah apa apa, nak pecut kejar dia kot? I know my limit, based on the trainings (tak training gila mana pun).

Aku rasala, yang aku lari relay 4x4 tu la yang paling laju pernah aku lari untuk 400m. Sebab aku bukak langkah all the way, siap potong dua orang lagik. Takde nak simpan simpan lagi tenaga. Memang all out, yang aku mampu. All out sebab tu la acara terakhir yang akan kubertanding masa tu. Malangnya aku tak tahu rekod aku berapa. Tapi tidak mengapa, kerana aku yakin bahawasanya aku telah buat yang terbaik untuk maktab dan untuk kepuasan diriku.

Perkara yang paling menarik duduk sana bila dapat makan keropok leko banyak-banyak apatah lagi bila bukan dari perbelanjaanku sendiri. Memanjang je orang belanja. Wahaha. Lagi satu bila dapat air MILO free. Memang balun 3-4 cawan la kan. Siapa tak nak air free? MILO pulak tu. Marvelous habis lah.

Oh oh, aku rasa itu yang kedua menarik. Perkara pertama yang menarik sekali bila aku dapat bergambar dengan sorang mamat ni. HAHAH. Hensem gila. Dia memang bertuah sangat. Dia patut bersyukur dapat appearance macam tu. Malangnya gambar tu ada kat member aku. Jadik, lain kali la aku tunjuk ya! (Kalau aku nak la).

p/s: Best la pulak blog dalam BM walaupun tak asli.

**More pictures to come soon. Well, for a month.

No comments:

Post a Comment

Yes?

FREAKS