Thursday, August 15, 2013

Kemewahan dunia

Kemewahan dunia ni distract umat Islam dari isu isu sensitif macam isu Palestin dan lain lain. Serius, aku mana ada didedahkan benda benda camtu. Yang aku tahu, nak hidup senang je. Istighfar.

Nampak tak permainan hiburan orang barat? Orang bukan Islam? Saja nak alihkan perhatian kita daripada benda benda ni. Haih.

Apa yang boleh aku tolong? Apa? Hm

Tapi memang tercatat pun dalam al-Qur'an yang dunia ni akan jadi bagai nenek bongkok tiga. Betul, kan? Kalau silap, tolong betulkan kesilapan saya ni.. What we have to do is strive towards a better world, although we know that the world is going to an end, anyway. We still have to face the apocalypse; and Dajjal. The signs are obvious, since years ago. We just need to be prepared.

Lepas satu negara, negara lain kena kacau. Umat Islam kena kacau. Israel yahudi tak akan suka pada Islam. Itu pun tercatat dalam holy al-Qur'an.

Bila fikir pasal benda ni, takut sebenarnya. Nak kiamat. Bagusla, kan? Maksudnya kenala persiapkan diri dengan akhirah, bila dah sedar tu.

Seaman-aman Malaysia ni, kena ingat jugak saudara kat luar sana.. Hmmm mungkin caranya selalu update diri pasal isu isu ni. Jangan buat bodoh je. Saudara se-Islam kenala tolong.

Macam sejarah negara, kena tahu jugak walau sikit. Penting sebenarnya sejarah ni. Kalau tak, orang membuta tuli nak mempolitikkan semua benda. Ni random je cakap ni, gua pun tak berapa tahu sejarah. Just a reminder for myself too.

Mungkin ujian mereka, kena ancam; ujian kita ialah kemewahan hidup. Hm

No comments:

Post a Comment

Yes?

FREAKS